[O1] Głośne terkotanie na luzie i na hamowaniu silnikiem

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • bartik
    Classic
    • 2008
    • 14

    [O1] Głośne terkotanie na luzie i na hamowaniu silnikiem

    Poważne oskarżenia tu czytam, to nie powinno wypłynąć na forum, teraz jest zasiane pewne ziarno niepewności i kazdy na każdego będzie podejrzanie patrzył :evil:
  • didku
    Classic
    • 2007
    • 23

    #2
    [O1] Głośne terkotanie na luzie i na hamowaniu silnikiem

    Zaczęło się na jeździe 100km/h na autostradzie - dodatkowy terkoczący dźwięk po zdjęciu nogi z gazu. Potem coraz głośniej, najgorzej przy hamowaniu silnikiem, na luzie bez włączonego biegu tylko rzadziej te dźwięki. Co do opisu dźwięku to jakby kamienie wrzucone do silnika się w nim obijały. Przebieg 40000 3letnie auto, 1,5 roku temu wymiana sprzęgła i koła dwumasowego. Przy dodaniu gazu na włączonym biegu podczas jazdy dźwięki znikają.
    Pytanie - sprzęgło? rozrząd? Czy można nim jeszcze jechać czy dać się odholować
    Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
    Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle

    Komentarz

    • dylan80
      Rider
      • 2009
      • 625

      #3
      jak dla mnie to mech. różnicowy sie kończy,miałem to we francy, tylko tu sie przebieg i wiek nie zgadza , wiec coś mi tu źle pachnie....
      spece, dawać swoje zdanie, ja stawiam na mechanizm różnicowy...

      Komentarz

      • thebruno
        Classic
        • 2010
        • 29

        #4
        Ja miałem taki metaliczny rezonans, terkoczący dźwięk w podobnych sytuacjach i okazało się... że to środkowy tłumik przegnił i gdzieś stukał.

        Komentarz

        • didku
          Classic
          • 2007
          • 23

          #5
          a czemu przy dodawaniu gazu z wrzuconym biegiem dźwięk zanika? to nie tłumik, wali jakby garść kamieni w silniku z przodu. Jak mechanizm różnicowy to holować czy jechać do warsztatu (mam dość daleko)
          Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
          Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle

          Komentarz

          • dylan80
            Rider
            • 2009
            • 625

            #6
            u mnie we francy dawało znać o sobie zawsze przy jeździe econo... znaczy zawsze przy hamowaniu silnikiem..albo na buegu bez gazu, co równoznaczne jest . przy przyspieszaniu nie było nic słychać,..jeździłem tak parenaście tygodni i nic sie nie stało, później francę opchnąłem .......

            także nie martw sie , ... jeśli to rzeczywiście to , to dojedziesz letko do warsztatu...

            Komentarz

            • didku
              Classic
              • 2007
              • 23

              #7
              u mnie jak mówisz ale także na luzie bez biegu i stojąc, a jak wrzucę bieg i powoli puszczam sprzęgło to jeszcze auto nie ruszy a już dźwięk ginie. Może mi skopali coś przy wymianie dwumasówki i sprzęgła

              [ Dodano: Pon 21 Cze, 10 20:46 ]
              i oczywiście dwumasa padła i to w dodatku tak się zablokowała,że otwory stoją nie na przeciwko śrub mocujących, po 1,5 roku i 15000 km. W dodatku w Polsce Sachs daje gwarancję na 1 rok a w Niemczech na 2 lata.
              Montuje jednomasę z Valeo. taniej i trwalej. Jak w nieco starszych skodach.
              Skoda OCTAVIA Tour Combi 1,9 TDI
              Mitsubishi Outlander II 2,2 HDi Instyle

              Komentarz

              Pracuję...